.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عطوان: حملات ایران به تروریست‌ها پیامی به واشنگتن و تل‌آویو است
تحلیلگر معروف جهان عرب حملات موشکی سپاه به مواضع تروریستی در سوریه و مقر موساد در اربیل را پیامی از تهران به تل آویو و واشنگتن دانست.
عطوان: حملات ایران به تروریست‌ها پیامی به واشنگتن و تل‌آویو است

تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به حملات موشکی سپاه به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه و مقر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اربیل عراق و مقر‌های تروریست‌ها در پاکستان از سوی ایران، این اقدام را حاوی پیامی قوی تهران به تل آویو و واشنگتن دانست.

 

 «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب طی مطلبی در روزنامه رای الیوم درباره حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه و مقر رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق آورده است: حمله موشکی به مقر موساد اسرائیل در اربیل و مراکز وابسته به مخالفان سوری و نیز داعش در ادلب، نمایانگر تحول هجومی بی سابقه ایران نه فقط از حیث شدت و دقت اصابت به اهداف بلکه از حیث نوع و ابعاد موشک‌های دقیقی است که مورد استفاده قرار گرفت و حاوی پیام هدفمند خطاب به طرف‌های خاصی است.

 

وی در ادامه آورده است: با نگاهی به این حملات و نوع آن، ذکر چند نکته ضروری است.

 

نکته اول: این اولین باری است که سپاه پاسداران از موشک‌های دقیقی استفاده می‌کند که اهدافی در مسافت ۱۲۳۰ کیلومتری را در سوریه و همچنین در اربیل در شمال عراق را هدف قرار می‌دهد.

 

نکته دوم: این حمله واکنش انتقام جویانه به ترور‌ها و اقدامات تروریستی علیه ایرانیان در داخل و خارج است؛ انتقام از حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان که به شهادت ۸۴ نفر منجر شد - موسادی که مقر آن در اربیل مورد هدف قرار گرفت- در ورای آن بود و حمله به تروریست‌ها در ادلب (شمال غرب سوریه) به ویژه هیئت تحریرالشام که به نظر می‌رسد در واکنش به ترور‌های مشاوران سپاه است که بارزترین آن سید «رضی الموسوی» مشاور سردار سلیمانی بود.

 

نکته سوم: اعلام علنی این حملات از سوی سپاه بر خلاف مواقعی که سپاه سکوت می‌کرد یا بیانیه‌های مبهمی صادر می‌نمود.

 

نکته چهارم: این حمله انتقامی بسیار سریع و به فاصله اندک بر خلاف معمول انجام شد و ناقض واکنش سرد سابق بود، مبنی بر اینکه در زمان و مکان مناسب واکنش نشان می‌دهیم.

 

نکته پنجم: سپاه پاسداران اعلام کرد که این اقدام انتقام جویانه فقط در واکنش به اقدامات تروریستی یا ترور ایرانی‌ها نیست، بلکه در واکنش به ترور فرماندهان سوری، لبنانی، فلسطینی و عراقی نیز هست که نشانه وحدت میادین انتقام است و این تحولی جدید است. در لبنان «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، در جنوب لبنان «وسام الطویل» فرمانده بارز حزب الله و در عراق «ابوتقوی العراقی» یکی از فرماندهان بارز النجباء ترور شدند.

 

عطوان در ادامه نوشت: با توجه به پنج نکته‌ای که گفتیم می‌توان نتیجه گرفت که ایران به طور مستقیم وارد رویارویی با آمریکا و متحدانش (در منطقه) شده و جبهه‌های سوریه و عراق را فعال کرده است. پیام آشکار و مستقیم ایران این است که از مرحله پاسخ در زمان و مکان مناسب عبور کرده یا به عبارت دیگر خیلی سریع واکنش نشان داده است و اوضاع کنونی زمان و مکان مناسب برای واکنش به حملات اسرائیل یا آمریکا به شکل مستقیم است. ایران تصمیم به ورود مستقیم و اعلام جنگ علیه آمریکا و اسرائیل و توسعه جنگ غزه گرفته است.

 

وی همچنین نوشت: ما در برابر مرحله رویارویی متفاوتی در خاورمیانه به سر می‌بریم که محور مقاومت به پیش می‌برند و به نظر می‌رسد زمان صبر راهبردی به پایان خود نزدیک می‌شود. نشانه‌های این مرحله جدید در تشدید درگیری در جبهه یمن، جنوب لبنان، سوریه و عراق در قالب حملات موشکی و پهپادی به اهداف آمریکا و اسرائیل و توقیف کشتی هاست. این پیام قوی ایران به واشنگتن و تل آویو است، آیا آنرا مورد توجه قرار خواهند داد و به خوبی از آن عبرت خواهند گرفت یا به دغل بازی ادامه خواهند داد و تاوان بسیار سنگینی در نهایت خواهند داد؟


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.419 seconds.